Activiteiten en extra’s

Op De Ontdekking doen we natuurlijk veel meer dan leren alleen. We willen onze leerlingen zo breed mogelijk kennis laten maken met de wereld om hen heen.

Startfeest, schoolkamp, schoolreisje

Eén keer per jaar gaan de kinderen op schoolreisje. Het schoolkamp is voor stamgroep 7/8 in september. De groepen 1 t/m 2 hebben in september een startfeest. Deze activiteiten plannen wij bewust aan het begin van het nieuwe schooljaar. Dit zijn prachtige activiteiten om de stamgroepsvorming te stimuleren.

Ontdek je Talent

Ontdek je Talent is een talentenshow op De Ontdekking waarvoor ieder kind zich kan inschrijven. Tijdens de voorronde onder schooltijd presenteren de kinderen hun talenten aan de school. Er is ontzettend veel diversiteit in talenten. Fantastisch om te zien! Kinderen die samen dansen, zingen, moppentappen, een instrument bespelen, een toneelspel opvoeren, iets vertellen over een zelfgemaakte tekening, te veel om op te noemen.

Kijk-Doe avond

Aan het einde van het tweede schoolbrede WO-thema volgt altijd de Kijk-Doe avond. Tijdens deze avond presenteren de kinderen aan ouders, opa's, oma's enz. al het geleerde en gemaakte tijdens dit thema. De stamgroepen zijn altijd prachtig aangekleed en er is veel te zien en te doen.

Vossenjacht

Elk jaar organiseert de OR een vossenjacht. Dit is op een vrijdagavond in en om de school in de wijk. Verschillende vossen maken de wijk onveilig en de kinderen proberen in groepjes zo veel mogelijk vossen te vinden. Altijd een ontzettend leuke activiteit die veel bezocht wordt.

Keukelen

Op De Ontdekking wordt door ouders met de kinderen gekeukeld. Wat is dat? Het woord is een samentrekking van koken en keuvelen. Eén of twee ouders maken met de kinderen iets lekkers klaar voor de stamgroep. Het kan zijn dat er iets wordt gekookt of gebakken. In de stamgroep vertellen de kinderen hoe ze het gemaakt hebben.

Kom sfeerproeven

Een school voor je kind kies je niet zomaar. Natuurlijk wil je graag komen kijken, rondlopen en sfeerproeven. Dat kan. Twee keer per jaar doen wij mee aan de open dag van -bijna- alle basisscholen Apeldoorn. Maar ook op andere momenten ben je natuurlijk van harte welkom bij ons langs te komen. Neem gewoon even contact op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding. Stuur een mailtje naar [email protected] en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

• Renate Portret in cirkel v2
    Leerkracht bovenbouw
  • Desiree
    Desiree Blom